You are here: Home > MONDEN Managerul Dolo Trans Olimp - pe podium în competiţiile de raliu
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Search

SAPTAMANALUL - ANCHETA

Managerul Dolo Trans Olimp - pe podium în competiţiile de raliu

E-mail Print PDF

Cristian Dolofan este pilot alături de Porcişteanu

Un om de afaceri într-o postură inedită: pilot de raliuri. Cel care a pus bazele companiei Dolo Trans Olimp, Cristian Dolofan, trăieşte, de circa un an, un vis pe care îl are încă din copilărie, acela de a pilota în campionate de raliu. Vorbeşte cu entuziasm despre toate experienţele trăite în noua sa postură, considerând că a avut de învăţat din fiecare kilometru parcurs şi din fiecare experienţă pozitivă sau negativă pe care a trăit-o. Cel care l-a iniţiat în acest sport este celebrul pilot argeşean, Vali Porcişteanu, care i-a oferit primele sfaturi şi l-a încurajat în această pasiune.

Lui Cristi Dolofan i se şi datorează relansarea campionului Porcişteanu în competiţiile naţionale de gen. Acesta a stat doi ani pe tuşă, timp în care s-a ocupat doar de şcoala sa de pilotaj, deoarece nu avea sponsori suficienţi care să susţină participările echipei sale la campionatele de raliuri. Atunci, Cristi Dolofan a decis să  îl ajute şi aşa a luat naştere echipa DTO Tellur Rally Team.

„Am participat alături de Vali Porcişteanu la teste, am fost mereu lângă el şi aşa, învârtindu-mă în această lume a raliurilor, care mă fascina din copilărie, am decis să încerc şi eu. Cam aşa a fost începutul!”, ne-a mărturisit Cristian Dolofan. Fiind debutant, i s-a permis să piloteze doar o Dacia Logan, regulile pentru începători fiind foarte clare şi bine elaborate, astfel încât să nu aibă maşini puternice care să le pună viaţa în pericol. Prima experienţă competiţională a trăit-o la Braşov, unde echipa sa a câştigat locul I.

 

De trei ori pe podium

De la debutul său şi până în prezent, a luat parte la cinci curse şi a urcat de trei ori pe podium, pe locurile doi şi trei. Din nefericire, două dintre competiţii au fost încheiate prin abandon, unul cauzat unei erori de pilotaj şi unul tehnic.

Și în următoarele etape rămase, Iași și Sibiu, va continua să puncteze în clasamentul rezervat debutanţilor. Deşi sezonul următor va deţine licenţa de pilot avansat, acesta ne-a mărturisit că pilotajul necesită multă pregătire şi, cum timpul nu îi permite, va rămâne la stadiul de hobby. „Pentru fiecare etapă trebuie să mergi cu  trei zile înainte  pe probele speciale ale raliului, pentru sesiunea de  recunoașteri, iar eu nu am niciodată timp. Copilotul meu a fost întotdeauna pe traseu şi, cu ajutorul lui Vali şi al copilotului său, Dan Dobre, acesta a alcătuit caietul de dictare care conţine toate informaţiile furnizate de către copilot în timpul probei, în aşa fel încât acesta să poată merge cât mai tare (grade de dificultate ale virajelor, distanţe, eventuale capcane/ pericole). În afară de sesiunea de recunoaşteri, mai există şi startul festiv / prezentarea echipajelor, la care, de asemenea, nu am reuşit să ajung. Aşadar, este foarte greu să faci performanţă sportivă atunci când ajungi la raliu cu câteva ore înaintea începerii primei probe speciale. Cu toate acestea, am reuşit să obţin nişte rezultate notabile, iar în viitor voi participa sporadic la câteva dintre etapele care m-au impresionat şi pe care le-am îndrăgit, precum Arad şi Braşov.", povesteşte Cristian Dolofan.

Macadamul este adevărata provocare

Întrebat ce tip de suprafaţă de concurs preferă, acesta ne-a răspuns fără nicio ezitare: „Macadamul! Este mult mai provocator. Acolo se cunoaşte talentul, acolo poţi să perfecţionezi această artă. Pe macadam trebuie să ştii să îţi controlezi maşina, să o simţi foarte bine, aceasta fiind într-un derapaj controlat în majoritatea timpului. Set up-ul gândit de cei de la Renault Sport face ca Loganul să fie o maşină extrem de competitivă, deşi nu beneficiază de o putere mare a motorului. Modificările permise sunt extrem de limitate, reglementările în motorsport fiind stricte.”.

Pe final, Cristi ne spune câtă experienţă a reuşit să acumuleze în etapele parcurse până în prezent. „În primul rând, trebuie să te concentrezi și să poţi procesa multitudinea de informaţii venite de la copilot. Poţi avea un parcurs foarte rapid dacă ai încredere şi mergi 100% după dictare. În afară de informaţiile legate de traseu, un copilot cu experienţă, aşa cum este Mihai Sandu, îmi furnizează informaţii care ţin şi de eficienţa parcurgerii virajelor. Este extrem de important să te completezi cu navigatorul în vederea obţinerii celor mai bune rezultate. Sunt foarte puţini cei care înţeleg care este rolul copilotului, deşi «vedeta» este întotdeauna cel de la volan. În afară de  membrii echipajului, mai sunt multe «personaje» esenţiale, care se văd prea puţin, dar sunt indispensabile, precum stafful tehnic şi team managerul. Într-un raliu trebuie să ştii cum să îţi gestionezi efortul, unde anume să forţezi, dar mai ales cum să îţi conservi avantajul. Pentru a câştiga o cursă nu trebuie să fii neapărat cel mai rapid, trebuie să beneficiezi şi de multă constanţă. Am realizat că fiecare probă specială parcursă şi raliu terminat mă ajută să acumulez informaţiile necesare în vederea îmbunătăţirii stilului de pilotaj. Mă bucur că împreună cu Vali am reuşit să construim o echipă puternică compusă din oameni pasionaţi, devotaţi, care au acelaşi obiectiv, iar în viitorul apropiat cred că echipa noastră va putea atinge nivelul maxim de performanţă.”.

În particular este pasionat de marca Mercedes. Pe lângă flota pe care o are compania Dolo Trans Olimp, fiind cel mai mare client de camioane Mercedes Benz din România, Cristian Dolofan are în garaj un S class şi un GLE Coupe. Colaborarea cu acest brand i-a dat prilejul să şi piloteze AMG-uri pe circuit la Budapesta şi Londra, alimentându-şi astfel pasiunea pentru adrenalină şi viteză.

 

 

Comments

Name *
Code   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Submit Comment
 
Banner

Dosarul Primarului

EDITIE SPECIALA

Banner
Banner
Banner
Banner

Ads on: Special HTML