You are here: Home > INTERVIU S-au deschis primele dosare penale în campania electorală
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Search

SAPTAMANALUL - ANCHETA

S-au deschis primele dosare penale în campania electorală

E-mail Print PDF

În timp ce partidele politice se afl ă în campanie electorală încercând fiecare să convingă cât mai mulţi argeșeni să-i voteze pe 5 iunie, Instituţia Prefectului se ocupă de partea tehnică a organizării alegerilor. Prefectura este cea care supervizează tipărirea buletinelor de vot, distribuie ștampilele și se ocupă de asigurarea pazei în colaborare cu instituţiile militarizate. În plus, Prefectura a mai avut de gestionat și problema legată de dezinfectanţii din spitale și cea legată de apariţia unui nou caz de SHU la copii.

Domnule prefect, peste două săptămâni avem alegeri. De partea tehnică, din punct de vedere organizatoric, dar nu numai, se ocupă prefectura.

Cum stăm până la acest moment?

- Suntem în plin proces de tipărire a buletinelor de vot. Până acum, societatea Tiparg, care a câștigat licitația, a tipărit în jur de 70% din totalul acestora. Și cele 520 de ștampile de control se află în posesia noastră și urmează a fi distribuite odată cu buletine de vot. Ștampilele cu mențiune „VOTAT”, tușierele și celelalte materiale se află deja la secțiile de votare, prin grija primarilor. Săptămâna aceasta, vom face mai multe controale pentru a ne asigura că totul este în ordine. Avem asigurată și protecția celor 520 de secții de vot, Poliția și ISU asigură paza a 363 de secții, Jandarmeria - 143 de secții, Poliția Transporturi - 7 secții, iar Serviciile Pașapoarte, Permise și Imigrări - 10 secții. Sunt în total 1.040 de cadre care sunt în această perioadă în efectiv de pază. Ca date statistice, ar fi de spus că, din actualii primari, 23 nu mai candidează. Dintre aceștia, șapte nu mai aveau dreptul să candideze, din motive de integritate sau penale - Albeștii de Muscel, Vulturești, Stâlpeni, Câmpulung Muscel, Budeasa, Uda, Căteasca -, iar 16 s-au retras din proprie inițiativă. Dintre cei 16, domnul primar de la Cetățeni nu va putea candida nici la Consiliul Local, în urma unei decizii luate vineri de instanță. Așa că va trebui să se retragă de pe listă și vom tipări buletinul fără numele dumnealui.

S-au înregistrat până acum incidente?

- Nu au fost foarte multe probleme. Au fost înregistrate 25 de incidente, nouă dintre acestea fiind de competența Autorității Electorale Permanente. Și aici este vorba de faptul că unii competitori ar fi pus afișe mai mari decât permite legea. Acest gen de sesizări s-au primit din Curtea de Argeș și din câteva comune din județ. Restul au fost transmise la Inspectoratul de Poliție Județeană. Tot dintre cele 25, nouă sunt cercetate ca infracțiuni, deci s-au deschis dosare de cercetare penală, și au la bază reclamații care vizează coruperea alegătorilor, falsul în declarații și falsul în înscrisuri. Dar, repet, acum se fac cercetări pentru a se stabili dacă aspectele reclamate sunt sau nu reale.

Lăsând politica la o parte, să vorbim de ce-i doare mai mult pe argeșeni: sănătatea. Săptămâna trecută, a apărut un nou caz de SHU. Încă un copil a ajuns la București cu acest diagnostic. Care sunt rezultatele până acum?

- Astăzi, vom avea rezultatele la testele de la coproculturile care au fost recoltate de la toți aparținătorii fetiței. În continuare ancheta epidemiologică își urmează cursul. Fetița este în stare stabilă, este încă internată la Nefrologie și este pe dializă. Am vorbit zilele acestea de câteva ori cu doamna doctor Bălgrădean. Este pe mâini bune copilul și sper din tot sufletul să se facă bine cât mai repede și să revină în sânul familiei. După cum am anunțat, din probele de alimente folosite de familie în cele două gospodării, Topoloveni și Pitești, rezultatele au ieșit negative. În continuare așteptăm și alte examene pentru a afla care este cauza.

Ați avut emoții când ați auzit de un nou caz?

V-ați gând la experiența trecută?

- Da, categoric. Este clar că toate serviciile deconcentrate DSP, DSVSA, conducerea spitalelor, părinții, cu toții trebuie să fi m de 10 ori mai atenți, să cunoaștem foarte clar de unde provine orice aliment, dacă este în termenul de valabilitate, să fie totul spălat. Sunt convins că înțelegem cu toții acest risc suplimentar care există și că trebuie să luăm aceste măsuri suplimentare. Este clar că trebuie să ținem sub control această situație ca să nu se mai repete.

Domnule prefect, ați primit până acum vreo informare de la Ministerul Sănătății sau din altă parte în legătură cu cauzele declanșării primei crize din Argeș?

- Deocamdată nu. Aștept în continuare. Se știe că de vineri avem un nou ministru al Sănătății care, din punctul meu de vedere, este bine că nu provine din sistem. Este un economist de mare valoare și sunt convins că va găsi pârghiile necesare pentru a putea să îmbunătățească acest sistem. Cineva din afară poate să observe mult mai bine care sunt zonele ce nu funcționează.

Noul ministru vine pe fondul unui alt scandal, cel al dezinfectanților.

- Da. Se știe că și în Argeș toate biocidele de la Hexi Farma au fost retrase de la utilizare. Am verificat, în spitalele din județul Argeș sunt stocuri suficiente de dezinfectanți produse de alte firme. În plus, este important de spus că la această oră spitalele au posibilitatea de a cumpăra dezinfectanți prin negociere directă și deci nu va exista o criză a biocidelor. Cel mai mic stoc îl avem la spitalul din Costești, dar nici acolo nu va fi o problemă.

S-a spus că despre această problemă a dezinfectanţilor, de la fostul președinte al României în jos, SRI a făcut informări pe această temă. Dumneavoastră aţi primit astfel de rapoarte de la SRI? Poate nu acum, dar în mandatul trecut?

- Acestea sunt chestiuni legate de secretul de serviciu și nu pot să discut aceste aspecte. Probabil că la un moment dat ele vor fi făcute publice. Știu că se discută la nivel naţional acest aspect, așa că ele vor fi lămurite la nivel naţional.

În ce stadiu vă afl aţi cu înfi inţarea Ghișeului Unic destinat fermierilor care doresc să acceseze fonduri europene?

- Doi colegi de la prefectură din cadrul compartimentului de integrare europeană, cei care se ocupă inclusiv de strategia privind accesarea fondurilor europene, Florin Dumitrache și Ramona Prisăceanu, se vor ocupa de asta. Este un proiect la care ţin foarte mult. Am avut discuţii cu reprezentanții conducerilor Direcţiei Agricole, APIA și AFIR pentru a putea să asigurăm și partea tehnică. În plus, va exista un portal care va fi gestionat la nivelul prefecturii și unde vor fi încărcate toate tipizatele, de la toate instituţiile, necesare întocmirii unui dosar privind accesarea de fonduri europene. Bineînţeles că aceste formulare vor fi și la ghișeu, unde persoanele interesate vor fi sprijinite pentru a le completa, iar cei care ajung acolo să obţină cu celeritate toate avizele și autorizaţiile necesare. Îi vom sprijini inclusiv pe primari pentru ca la rândul dumnealor să poată disemina informaţiile în teritoriu.

Cu ce probleme mai vin oamenii la audienţe?

- Sunt problemele vechi, de ani de zile, legate de fondul funciar. Aici sunt anumite aspecte legate de faptul că Instituţia Prefectului nu poate interveni direct în actul de justiţie și le spunem oamenilor că noi putem ajuta după ce există o hotărâre definitivă și irevocabilă. Sunt aspecte legate de locurile de muncă și sunt prezenţi la audienţe cei de la Agenţia de Ocupare a Forţei de Muncă, de la Casa de Pensii, AJPIS pentru a putea prelua direct tema respectivă.

Comments

Name *
Code   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Submit Comment
 
Banner

Dosarul Primarului

EDITIE SPECIALA

Banner
Banner
Banner
Banner

Ads on: Special HTML